Tmavý Pu-Erh koláč z roku 2003

tmavý Pu-Erh koláč z roku 2003

Dalším mnou testovaným Pu-Erhem je lisovaný tmavý koláč vyrobený v roce 2003…

Bližší info:
Druh: Tmavý lisovaný Pu-Erh – koláč
Hmotnost: 357g
Rok výroby: 2003 (dle dodavatele)
Výrobce: nezjištěn/CNNP
Dovozce do ČR: Lu Yu Tea
Prodejce: ObchodCajem.Net
Cena: 240Kč

tmavý Pu-Erh koláč tmavý Pu-Erh koláč

Koláč měří v průměru zhruba 18cm, jeho tloušťka je zhruba 2,5cm a hmotnost něco přes 350g (u těchto koláčů se většinou uvádí standardní hmotnost 357g). Obal koláče neodpovídá koláči, který je vyobrazen na webu prodejce. Čínský znak „čaj“ uprostřed koláče má barvu červenou, avšak na fotografiích prodejce je zelený. Bohužel netuším, co jednotlivé barvy značení znamenají, ale zkusím to vypátrat ;o)

tmavý Pu-Erh koláč tmavý Pu-Erh koláč

Po vybalení koláče z jemného tenoučkého papíru na nás nejdříve vykoukne přiložený leták, který nás zevrubně informuje o tom, co že to vlastně držíme v ruce. Zaujalo mne, že v letáku je v anglickém textu několich chyb (překlepů), tak doufám, že to není signál směrem k tomu, že by čaj byl padělkem. Pod letáčkem se už skrývá onen vytoužený Pu-Erhový koláč, na jehož horní straně je vlisován menší papírový štítek. Někde jsem četl, že by nás měl informovat o tom, z jaké pochází čaj továrny (stejně tak by to mělo být ve velkém letáku), avšak o konkrétním výrobci zde není ani zmínka, pokud to není schováno mezi těmi čínskými znaky. A dodavatel samozřejmě výrobce nezná, v ČR prostě klasika… Na spodní straně koláče je typický ďůlek, který vznikne při lisování od „uzlíku“ na tkanině, ve které je lisovaný čaj zabalen.

tmavý Pu-Erh koláč tmavý Pu-Erh koláč

tmavý Pu-Erh koláč tmavý Pu-Erh koláč

tmavý Pu-Erh koláč

Musím říct, že koláč docela hezky a příjemně voní. Jeho barva je tmavohnědá, místy se světle hnědými lístky. Jelikož je koláč docela tvrdý, lístky se poměrně špatně oddělují, navíc jsou velmi křehké, takže spíš než jednotlivé lístky se podaří oddělit jakousi drť a to i při sebevětší snaze, škoda. Lístky u dříve testovaného zeleného Pu-Erhu Tuo Cha nebyly tak křehké a nelámaly se, takže před zalitím i po zalití vypadaly mnohem lépe.

Čaj jsem opět připravoval v gaiwanu o objemu cca 1dcl. Udělal jsem celkem 8 nálevů + na počátku jeden krátký „oplachovací“. Čaj velmi dobře barví, první nálev jsem slil již po 15 sekundách a téměř nebylo vidět dno mé půldecové Yixingské mističky. Chuť čaje byla již při prvním nálevu poměrně intenzivní, hořkočokoládová, ne nepodobná dříve testované 100g cihličce tmavého Pu-Erhu, avšak mnohem jemnější a chuťovým buňkám mého jazyka příjemnější. Další 3 nálevy jsem opět slil po 15-20 sekundách, chuťově si byly poměrně podobné, ale postupně se chuť stávala jemnější a lahodnější. U zbylých 4 nálevů jsem postupně prodlužoval dobu luhování až na několik minut. Poslední, osmý nálev byl ještě stále poměrně dobře zabarvený, avšak chuť již byla poměrně mdlá. Jak jsem již psal, čajové lístky před zalitím poměrně hezky voní, avšak vůně nálevu už tak příjemná není. Za zmínku snad ještě stojí, že čaj jsem zaléval vodou z termosky, kterou jsem naplnil právě vřelou vodou, takže teplota vody mohla být kolem 90-95°C.

tmavý Pu-Erh koláč
-čaj po zalití- 

 

Závěr: Tento Pu-Erh mám doma již delší dobu a zkonzumoval jsem již téměř půl koláče, takže jsem vyzkoušel různé způsoby přípravy. Pokud toužíte po výjimečném Pu-Erhovém zážitku, budete nejspíš zklamáni, ale pro běžné popíjení je tento čaj dostačující. Jako pro přípravu nejvhodnější způsob se mi nejvíce osvědčila „klasická hrnečková“ metoda – přiměřené množství čaje vsypané do hrnku, zalité právě vřelou vodou a luhované do té doby, než čaj vypiju, vzhledem k rychlosti chladnutí vody minimálně 15 minut. Při tomto způsobu přípravy lze připravit pouze jeden chutný nálev, avšak při slití po 5 minutách a opětovném zalití vroucí vodou a delším luhováním lze získat dva poměrně chutné nálevy.

Hodnocení: 5 z 10 bodů.

 

Další fotografie:

tmavý Pu-Erh koláč

tmavý Pu-Erh koláč

tmavý Pu-Erh koláč

tmavý Pu-Erh koláč

tmavý Pu-Erh koláč

tmavý Pu-Erh koláč

tmavý Pu-Erh koláč 

Omlouvám se, ale při fotografování tohoto Pu-Erhu jsem se opravdu vyřádil a byla by škoda, kdybych se s vámi nepodělil o všechny tyto fotografie ;o)

8 thoughts on “Tmavý Pu-Erh koláč z roku 2003”

  1. Mno u těchto koláčů i cihel mám pocit, že pokud nejsou dovezeny přímo(např. známým či kamarádem) z dané lokality nebo nestojí jednou tolik, jsou to čaje nekvalitní, obyčejné, chuťově srovnatelné s obyč. puerhem sypaným nebo dokoce podvrhy 😦
    Každopádně na běžné popíjení plně dostačující.

    To se mi líbí

  2. Fajné fotky! Jinak co se týče chyb v textech na etiketách, tak tento pchu-er není vyjímka. Na mém dárkovém 100g pchu-er z obchodučajem.net jsem taktéž napočítal pár chyb, vesměs však chybějící písmenka.

    To se mi líbí

  3. Jeden z najlepších Pu Erhov, čo som pil. Zajtra dopijem posledný kúsok :)) Kúpil som stogramový koláčik z http://www.tealand.sk, pripravovaný bol do konvičky na dva – tri nálevy. Zalieval som vriacou vodou a dobu lúhovania som skúšal od dvoch do troch minút. Výborne spracovaný čajík so skvelou Å¥ažšou sladkou vôÅ?ou, ktorá sa krásne rozvinie po zaliatí. ChuÅ¥ takisto Å¥ažšia sladovitá, veľmi dlho ostávajúca na jazyku. Skôr podobná čiernym čajom ako typická „puerhová“. Rozhodne v budúcnosti znovu objednám.

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

