Od vás: Mengku Green Label mini beeng cha 2006

Mengku Green Label mini beeng cha 2006 

Na vaše ohlasy (prosby) jsem se rozhodl trošku více „rozebrat“ puer z Amany, který mi nejvíc chutnal – zelený koláček Mengku.

Druh pueru: sheng (zelený, syrový)
Rok sklizně: 2006
Hmotnost: 145g
Tvar: mini koláček
Cena: 295Kč
Prodejce a dovozce do ČR: Amana

Zelené puery se tradičně připravují metodou kung-fu cha, ale jelikož nevlastním konvičku na tyto čaje, yixing jsem nahradil porcelánovým gaiwanem o objemu 120ml. Čaje jsem použil celkem dost – 5g, moc se to nezdá, ale jako byste použili na 0,6l konev 25g čaje.

Vůně suchého čaje je nádherná, výrazná. Lehká, příjemná kouřovitost se spojuje s medovou a ovocnou vůní. Napařený list voní dost výrazně po medu. List vypadá velice kvalitně, je relativně malý, skoro žádné větvičky, nádherná zelenohnědá barva se mísí s bílými tipsy.

Nejdříve jsem provedl nultý nálev vařící vodou…

1. nálev – 70°C, sléval jsem ihned, nejlepší nálev
Vůně: nevýrazná
Chuť: lahodná, jemně ovocná
Aftertaste: jemně medový

2. nálev – 70°C, ihned slito
Vůně: jemně kouřová
Chuť: kouřová, jemně svíravá
Aftertaste: ovocný, méně výrazný

3. nálev – 70°C, ihned slito
Vůně: kouřová
Chuť: plná, jemně kouřová, medová
Aftertaste: podobný zeleným čajům

4. nálev – 70°C, ihned slito
Vůně: medovo-kouřová
Chuť: jemná, medová, lahodná
Aftertaste: nevýrazný

5. nálev – 80°C, 5 sekund
Vůně: ovocno-kouřová
Chuť: silná, až hořká, ovocno-kouřová
Aftertaste: ovocný

6. nálev – 70°C, 10 sekund
Vůně: jemná, kouřová
Chuť: kouřová
Aftertaste: slabý 

Čaj vydržel i další nálevy (3), ale ty už byly všechny stejné, nemělo cenu je popisovat.

Závěr: Čaj mě zaujal ještě více, než při předchozím pití, je to nejlepší sheng puer, jaký jsem kdy pil, proto musím zlepšit známku. Tento čaj určitě doporučuji všem milovníkům nejen syrových puerů, je za velmi výhodnou cenu.

Vynikající poměr ceny/kvality

Bodové hodnocení: 8/10


Autorem tohoto článku je Petr Vilím, čajový redaktor skvělého čajomileckého portálu e-cajovna.net, na němž tento čánek také najdete. Doporučuji vám návštěvu ;o)     

10 thoughts on “Od vás: Mengku Green Label mini beeng cha 2006”

  1. Trochu jsem brouzdal po netu a na tenhle čaj jsem našel několik pozitivních názorů a právě proto to byl mnou první zelený puerh koupený v amaně. Green label mě taky moc zachutnal, přemýšlel jsem, jestli na něj mam napsat recenzi, ale zařekl jsem se, že se do recenzí o zelených puerhech nepustím dříve než vypiju alespoň kilo tohoto druhu čaje. Zatím mi všechny poslední dobou ochutnané přijdou velmi dobré a každý je trochu jiný, takže bych v článku nemohl poskytnout doporučení, jestli daný čaj koupit či nikoliv…jinak pěkná recenze 🙂

    To se mi líbí

  2. Mé postřehy a poznámky k recenzi:
    Petře, kde jsi přišel na tu recepturu? Na koláči nic není, na netu také ne…
    5g na přípravu v gaiwanu se mi zdá opravdu poměrně málo, doporučoval bych aspoň 7-10g, vše však záleží na tom, kdo čaje připravuje a na jeho chuťových preferencích. Stejně tak je tomu i s teplotou vody, kdy zelenáče se mají zalévat stovkou, i když jsem sám zjistil, že nižší teplota vody u některých zelených pu-erhů zajistí jemnější a květinovější vůni i chuť. Časy louhování se mi zdají také dost krátké, ale pokud byl i přes to čaj chuťově více než uspokojivý (jak je patrné z recenze), nemám nic proti, avšak překvapuje mě to.
    Cena čaje mi nepřijde právě moc výhodná, ale zase je pravda, že opravdu nechutná špatně a aspoň vzorek na zkoušku se vyplatí koupit, budete-li mít cestu do Prahy ;o)
    K fotkám – líbí se mi, ale já bych raději preferoval více fotek koláčku a jednotlivé nálevy bych asi nefotil, zvláště pak, když všech 6 na fotografii vypadá takřka stejně ;o) To je však pouze otázkou osobního vkusu, jiní zas třeba právě fotky nálevů uvítají více ;o) Možná by bylo též zajímavé ukázat fotku čajových lístků po zalití, vypadají totiž opravdu hezky a svěže, jsou-li dobře odděleny z koláče ;o)

    Díky Petrovi za recenzi, doufám, že nebyla poslední ;o)

    Vojtěchu: tak se aspoň tady v diskusi můžeš s námi podělit o nějaké postřehy spojené s přípravou tohoto čajíku ;o) Jak jej děláš Ty? Jak Ti voní a chutná? Můžeš udělat takové doplnění recenze v diskusi pod článkem :o)

    To se mi líbí

  3. Ten poměr cena/kvalita je diskutabilní. Pokud to budeme brát oproti ostatním zeleným puerhům tak třeba tolik nevynikne, ale například zelený čaj či oolong 50g za 100 Kč takovýchto chuťových kvalit dosahovat nebude, natož aby poskytl tolik dobrých nálevů. Zastal bych se petra v tom dávkování čaje. Podle mě je 5g na 120ml tak akorát, spíše se však většinou uvádí ještě méně: v teanetu doporučují 5g caje na 150ml, zhruba stejný poměr používají recenzenti ancient tea horse road a dokonce mike petro (pu-erh.net). Asi to bude jako u oolongů, kde se nemá dávat příliš mnoho lístků, aby se měly kam rozvýjet. Vlastně se pak vytvoří takový efekt čajového pytlíku…doplnění rád udělám, ale potřebuju si ten koláček nejdřív udělat abych si osvěžil paměť. Dnes už to ale nebude, protože si zrovna pochutnávám na cihličce z obchodcajem.net 🙂

    To se mi líbí

  4. Vojtěchu: jojo, to dávkování je individuální, stejně jako teplota vody a spousta dalšího ;o) Rozhodně jsem to nemyslel jako kritiku ;o) Je fakt, že teď, kdy právě tenhle koláček popíjím a dal jsem více čaje, tak mám rozvinutými lístky gaiwan zaplněn skoro celý ;o)

    K té receptuře – jsem já to ale… Taky ji mám napsanou na svém sáčku :o))) Zajímalo by mě tedy, kde k ní přišla Amana, protože já jsem ji nikde nevyšťoural. Ale pokud je to správný údaj, je super, že to Amana uvádí… Jen by mě zajímalo, proč to nemají napsáno na webu :o) Pokud jsi nekupoval celý koláč, je možné, že máš doma část toho mého :o))) Když jsem ho kupoval já, načínali mi nový ;o)

    Příště musím zkusít přípravu chladnější vodou, jsem zvědavý na tu chuť ;o)

    To se mi líbí

  5. Jirko, jak si napsal – vše záleží na osobních preferencích. Tahle recenze vychází (teprve) z druhé zkoušky toho čaje, v první jsem vyzkoušel čaj zalívat stovkou – spálily se všechny květinové vůně a chuti.
    Děkuji za pochvaly, příště jistě nafotím mokré listy, máš pravdu, nálevy vypadají stejně :-).

    To se mi líbí

  6. Chtělo se mi nějak spát, tak jsem se rozhodl se posilnit tím koláčkem už dnes. Zaléval jsem ho vařicí vodou a celkem se stotožňuju s dojmy popsanými Petrem. Je zajímavé, že se čaj vyvýjí od vyvážené chuti k spíše lehce nahořklé a svíravé, proto bych u tohoto čaje určitě zvolil pouze jeden proplachovací nálev. Poté co z počátku okouzlí, začíná od zhruba šestého nálevu spíše nudit, když se vytratí komplexnoxt i lehká ovocnost. Síla tohoto čaje tkví podle mě v prvních lehkých nálevech, které jsou prakticky bez kouřovosti….no ale mě neberte moc vážně, já se v zelených puerhech teprve rozkoukávám

    To se mi líbí

  7. Záhada s recepturou rozluštěna!!! Nejedná se o recepturu, nýbrž o objednací číslo čaje. Podobnost s číslováním receptur byla čistě náhodná (doufám) ;o) Takže se omlouváme za mystifikaci, tento údaj byl z článku vymazán. (Kdo nevěří, nechť do Amany běží a nahlédne do jejich tištěného Pu-Erh katalogu – kéž by jej už konečně dali ke stažení na net.)

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

