Vzestup vietnamské kuchyně v Brně

Vietnamské bagety Brno
Snad každý Brňák, kterému jen trochu víc jede vietnamská kuchyně, to musel zaznamenat. V Brně se teď objevuje jeden podnik nabízející vietnamská jídla za druhým. A moje srdce plesá!

Nejprve koncem května zahájil svůj provoz na „brněnskovietnamské“ poměry luxusní podnik Gỗ Brno v samém centru Brna, začátkem června následovalo bistro Phở 7 na Štefánikově 7 a dnes otevřela druhá pobočka okénka Vietnamské bagety na Pekařské 19. Tahle pobočka už ale není jen okénko s bagetami – můžete zde u jídla posedět a dát si i některou z dalších vietnamských specialit.

První dva zmíněné podniky jsem navštívil v počáteční den provozu, takže ani Vietnamské bagety jsem si nemohl nechat ujít hned při jejich startu. A své návštěvy rozhodně nelituji! Nabídka sice není kdovíjak široká – mají několik druhů baget (45-75 Kč), hovězí a kuřecí Pho (menší 70 Kč, větší 100 Kč), závitky, buď smažené (60 Kč za 3 kusy), nebo nesmažené (s vepřovým masem a krevetami za 65 Kč za 2 ks nebo vegetariánské s vaječnou omeletou a tofu za 55 Kč za 3 ks) a pár dalších věcí – ale vybrat se dá. Velmi kladně hodnotím, že se vyvarovali „pseudoasijských“ jídel typu nudle s gyrosem. Na facebookové stránce navíc slibují, že do budoucna budou připravovat i další vietnamské speciality na základě objednávky den předem, aby bylo vše opravdu čerstvé. A na to už se vážně moc těším.

Vietnamské bagety Brno

Už když jsem k bistru na Pekařské přicházel, vítala mě typická příjemná vůně vývaru. Po chvilce vybírání jsem zvolil hovězí Pho a nesmažené závitky s vepřovým masem a krevetami. Polévku jsem si dal na místě, závitky jsem si vzal s sebou. Než jsem si Pho objednal, zeptal jsem se, jaké do ní dávají hovězí maso – zda spíše libové nebo prorostlejší. Odpověď mi udělala radost – dávají obojí, ale pokud chci, mohou mi dát buď jen libové, nebo jen prorostlé. To mě, jako člověka, který prorostlé maso nemá moc v oblibě, velmi potěšilo. Dále jsem poprosil o trochu více bylinek. Obratem jsem byl ujištěn, že bylinek dávají dost. Dokonce jim prý jeden zákazník řekl, že je jich až moc. A opravdu! Bylinek a další zeleniny jsem měl v talíři (nebo spíš v míse) opravdu požehnaně. Navíc bylo vše krásně čerstvé a voňavé. I vývar byl velmi příjemný, dostatečně silný, tak akorát slaný, prostě moc dobrý, navíc krásně voněl. Tak dobré Pho jsem neměl už dlouho.

Vietnamské bagety Brno

Mou návštěvu zpříjemnil také rozhovor s mladíkem, který bistro provozuje. Jde o skutečně rodinný podnik, což je mi velmi sympatické.

Doma jsem si dal závitky. A i ty mě příjemně překvapily. Náplň byla bohatá – vepřový bůček, krevety, nudle, zelenina, bylinky. Závitky byly připraveny předem, měl jsem tedy trochu obavy, zda nebudou příliš oschlé, což se mi už bohužel jinde párkrát stalo. Naštěstí nebyly. Byly pěkně vláčné a zálivka, kterou jsem k nim dostal, je hezky chuťově doplňovala. Její základ tvořila rybí omáčka, která asi nezachutná všem, navíc ani mně obzvlášť nevoní, ale v zálivce docela ladila.

Vietnamské bagety Brno

Po dnešní návštěvě mám pocit, že jsem konečně našel svůj oblíbený podnik s vietnamskými pokrmy. Chybí mi sice jídla jako Bun bo nam bo nebo Bun cha, ale na ta mohu zajít jinam – vždyť v Brně je už konečně z čeho vybírat! Pho bo a nesmažené závitky jsou výtečné. Na základě jedné návštěvy, navíc v první den otevření, se nedají hned dělat závěry. Mě ale tenhle podnik přesvědčil a rozhodně se tam zase brzy ukážu. Zkuste ho taky, třeba se tam potkáme. A do komentářů mi můžete napsat, jak jste byli spokojeni vy.

Facebooková stránka podniku: https://www.facebook.com/vietnamskebagety/
Web podniku: http://www.vietnamskebagety.cz/

Zanechat Odpověď

