Kančí kýta na kořenové zelenině

kanec

V rámci snahy jíst zdravě musím trochu vyprázdnit mrazák a zbavit se starých zásob, abych měl kam dávat zásoby nové – zdravější. Dnes přišela na řadu kančí kýta. A protože se mi docela povedla, rozhodl jsem se zvěčnit zde svůj výtvor (jo, neumím fotit) včetně receptu na věčné časy.

Samozřejmě jsem nejdřív prošel na netu pár receptů, ale protože mi všechno přišlo zvytečně složité nebo to neodpovídalo mým představám, rozhodl jsem se, jak už mám ve zvyku, vytvořit si recept vlastní, i když nepopírám, že některými jsem se nechal trochu inspirovat. Tahle moje kreativita někdy vyjde, někdy nevyjde. Dnes ale naštěstí vyšla. Takže co budeme potřebovat?

400 g kančí kýty
kousek sádla
sůl
černý pepř (mletý i celý)
nové koření
bobkový list
1 střední cibuli
1 mrkev
kousek celeru (bulvy)

Kančí kýtu nakrájíme na větší kostky a trochu ji v hrnci osmažíme na sádle, aby se kousky zatáhly. Přitom ji osolíme a opepříme. Poté kousky vyndáme bokem a na vzniklém výpeku osmažíme nahrubo nakrájenou cibuli, mrkev a celer spolu s pár kuličkami pepře a nového koření a bobkovým listem (já dal 5 kuliček pepře, 2 nového koření a jeden bobkový list). Celé to ještě trochu osolíme, případně opepříme, vrátíme zpět kousky masa, promícháme, trochu podlijeme vodou a dáme péct.

Samozřejmě nevím, jaká je ideální teplota pečení kance, ale časem jsem se pomocí různých pokusů a omylů dopracoval v případě vepřového a hovězího masa k upřednostňování „nižší“ teploty kolem 150-175° C a delší doby pečení. Při téhle teplotě masu postačí tak 2-3 hodinky, aby bylo hezky měkké, prostě „jako dort“, jak se u nás v rodině říká.

Teď už stačí vybrat si nějakou vhodnou přílohu – volím brambory – a popřát dobrou chuť.

A příště snad už něco fakt zdravého 😉

 

Zanechat Odpověď

