Můj první gravlax. Jak jsem bez něj mohl žít?

gravlax

Při hledání potravin, které by byly relativně zdravé a zároveň dostatečně kompenzovaly chutí mé strádání během hubnutí, jsem narazil na gravlax, což je – zjednodušeně řečeno – marinovaný losos.

Dosud jsem marinovaného lososa ochutnal asi jen v IKEA a samozřejmě mi chutnal, řekl jsem si tedy, že si ho také zkusím doma připravit. A nebyl bych to já, abych si recept neupravil trochu po svém. Nicméně i přes mou lidovou tvořivost z toho vyšlo něco chuťově naprosto úžasného.

V „klasickém“ receptu, jehož jsou internety plné, smícháte půl na půl cukr se solí, přidáte nasekaný kopr a lososa tím obalíte. V mé variantě jsem namísto běžného rafinovaného bílého cukru použil cukr třtinový, místo mořské soli pak sůl himalájskou. Nejprve jsem chtěl použít kvalitní neupravovanou mořskou sůl bez Éček, která se vyrábí vysoušením mořské vody, ale když jsem zjistil, kolik stojí, padla volba na hrubou himalájskou.

Co jsem tedy použil:
kus filetu z čerstvého lososa, cca 250 g
cca 100 g hrubé himalájské (červené) soli
cca 100 g tmavého nerafinovaného třtinového cukru
nahrubo nasekaný kopr (odhadem tak 25-30 g)
trochu mletého pepře (z mlýnku)

A pak už klasicky, jak se všude píše. Lososa jsem dal do zapékací misky, ze všech stran obaleného směsí cukru, soli, kopru a pepře, překryl jsem ho potravinovou fólií, zatížil a vrazil do ledničky. Druhý den jsem filet, který už se docela zpevnil a celkem dost „počůral“, otočil a dál marinoval. No a dnes, po dvou dnech marinování, jsem filet očistil, osušil, vyfotil a ochutnal. A… MŇAAAM! Je to fakt dobrota, lepší jak v IKEA 🙂 Zkuste taky.

Vzhledem k tomu, že jsem při hledání receptu nikde nenarazil na varování týkající se toho, jak moc tekutiny se při marinování z lososa vyplaví, varuju vás aspoň já a přikládám fotku pro ilustraci (té tekutiny je tam aspoň centimetr na výšku).

Snad se jedná aspoň o trochu zdravé jídlo a není zdravé jen v mé hlavě. Každopádně to nemíním jíst po kilech a samotné, ale doplněné zeleninou a žitným chlebem nebo žitným knäckebrotem a jen po troškách, pro ten požitek.

Tak hubnutí zdar! Jo a mimochodem, má osobní váha mi sděluje, že mám už o 4 kila míň, než při začátku hubnutí 27. dubna, takže trochu víc pohybu, než jsem byl zvyklý, a úprava stravy přece jen funguje. Jupí!

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s